Palvelujohtamisen perusteet

Tutustu moderniin palveluiden johtamiseen, hallintaan, toimitukseen ja näiden yhteyteen liiketoiminnan odotuksiin. Valmennuksen jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelujohtamisen avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat palvelujohtamisen lähestymistapojen käytön hyödyt organisaatiossa. Tämän perustasoisen kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet ymmärtää toimintansa palveluorganisaatiossa ja puhua samaa kieltä kuin muut.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Sisältö soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Valmennus tarjoaa tuoretta ja ajantasaista näkökulmaa palveluiden tuottamiseen erityisesti jos edellinen tutustuminen palvelujohtamiseen on tapahtunut ennen vuotta 2019.

Esitietovaatimukset

Valmennukseen ei ole esitietovaatimuksia.

Valmennuksen aikataulu

Aikataulu on klo 9-16.

Valmennuksen ohjelma

Valmennuksessa tutustut kokoelmaan parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. Nämä palvelujohtamisen käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa Suomessa ja maailmalla. Päivien sisältö on seuraava:

  • Palvelujohtamisen historia ja 2020-luvun ympäristö palvelujohtamiselle
  • Palvelujohtamisen peruskäsitteet
  • Palvelujohtamisen viitekehykset pääideoineen
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät johtamiselementit
  • Hallintotapa, roolit ja vastuut palvelujohtamisessa
  • Palvelujohtamisen periaatteet
  • Kokonaisvaltainen lähestyminen palvelujohamiseen
  • Prosessit ja arvovirrat palveluissa
  • Palveluiden johtaminen läpi organisaatiorajojen
  • Jatkuva parantaminen palvelujohtamisessa
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät kyvykkyydet
  • Palvelutason hallinta
  • Tietoturvanhallinta
  • Toimittajanhallinta
  • Sopimuksienhallinta
  • Saatavuudenhallinta
  • Kapasiteetin ja suorituskyvyn hallinta
  • Muutoksenhallinta
  • Konfiguraationhallinta
  • Jakelunhallinta
  • Julkaisunhallinta
  • Häiriönhallinta
  • Ongelmanhallinta
  • Palvelupyynnönhallinta
  • Herätteenhallinta
  • Palvelupiste

itSMF Finland ry on epävirallisesti suomentanut tärkeimmät käsitteet. Sanaston voita ladata TÄÄLTÄ.

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet palvelujohtamisen valmentajat.

Materiaali

Materiaali on suomenkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa. Suosittelemme oma tabletin tai läppärin mukaanottamista materiaalin selailemiseksi myös kurssin aikana.

Haluatko lisätietoja tai tarjouksen valmennuksistamme?

Katso toteutuspäivämäärät ja osta kurssit Oppiasta: