USM Unified Service Management

Unified Service Management (USM) -metodi tuot asiakkaan arvon palvelun keskiöön! Valmennuksessa  käymme läpi, miten USM-metodi auttaa palveluorganisaatiota kuvaamaan, hallitsemaan ja toimittamaan palvelunsa systemaattisesti niin, että asiakkaan arvo on kaiken keskiössä.

SURVUZ-säätiön luoma ja kehittämä Unified Service Management (USM) luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan. Jos organisaatiosi tarjoaa palvelun, USM tarjoaa standardoidun prosessin ihmisten, prosessien, teknologian ja palveluiden hallintaan.

USM on helppokäyttöinen menetelmällinen lähestymistapa, joka perustuu liiketoiminnan periaatteisiin ja toimintoihin. USM:ää käyttävällä palveluorganisaatiolla on vain viisi prosessia palveluorganisaation kaikkiaan kahdeksaa työnkulkua varten. Tämän selkeän ja yksinkertaisen lähtökohdan avulla jokainen USM-palveluntarjoaja voi nopeasti hallita työtään ja määrittää työkalut tehokkaasti. USM ei sulje pois muita palvelunhallinnan viitekehyksiä ja standardeja, vaan täydentää niiden etuja konkreettisella ja suoraviivaisella tavalla.

USM-metodin avulla opit:

  • Miten palveluorganisaatio määrittelee palvelumme yksiselitteisesti ja systemaattisesti esimerkiksi palveluluetteloa (ITIL:n Service Catalogue) varten
  • Miten palveluorganisaatio sopii palveluista yksiselitteisesti niin asiakkaan, sisäisten tiimien kuin kumppaneidenkin kanssa (palvelutuotantoketju)
  • Miten taklataan SLA/OLA/UC (ITIL) -viidakko
  • Miten palveluita toimitetaan ja hallitaan yksiselitteisesti ja systemaattisesti
  • Montako prosessia ja työnkulkua (workflow) tarvitaan
  • Jos palveluorganisaatio käyttää jo ITILiä/CoBITia/ISO20000/DevOps/SAFe … Miksi ihmeessä USM?
  • Miten USM-metodi on sovellettavissa muille kuin IT-palveluille, Enterprise Service Management

Kohderyhmä

Palveluhallinnasta ja -johtamisesta vastaavat henkilöt, palvelupäälliköt, kehittämispäälliköt.

Esitiedot

Ei vaatimuksia.

Aikataulu

9.00-17.00, 2 päivää

Sisältö

  • Miten palvelun kypsyyttä mitataan arvon luomisen kannalta?
  • Miten USM liittyy perinteisiin parhaiden käytäntöjen kehyksiin?
  • Palvelutoimituksen perusteet ja asiakkaan ja palveluntarjoajan vuorovaikutusmalli
  • Palveluntarjoajan rakenne, resurssit ja rutiinit
  • USM-prosessimalli
  • 5 USM-prosessia ja 8 USM-työnkulkua
  • Palveluorganisaation rakentaminen
  • Palveluorganisaation teknologiaresurssit
  • USM-menetelmän käyttöönotto

Opetuskieli ja materiaali

Järjestämme valmennuksia suomeksi ja englanniksi. Materiaali ja tentti ovat englanniksi. Materiaali toimitetaan pdf-muodossa.

Sertifioituminen

  • Kesto 60 minuuttia
  • Monivalinta
  • 40 kysymystä
  • Vähintään 26/40 vaaditaan läpäisemiseen

Tutustu USMiin tästä

Katso lisää

Unified Service Management (USM) on SURVUZ-säätiön luoma ja kehittämä metodi, joka luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan.

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja USM-valmennuksistamme?

Katso toteutuspäivämäärät ja osta kurssit Oppiasta: