Certified Agile Service Manager® – CASM

Certified Agile Service Manager® -kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelunhallintaan (ASM, Agile Service Management)  ja työkaluja sen soveltamiseen ja ketteryyden idean integroimiseen palvelunhallinnan prosesseihin. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa. Lue lisää DevOps-instituutin sivuilta tästä.

Kohderyhmä

  • Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet kartuttamaan osaamista ketteristä menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
  • Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
  • Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
  • Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
  • Prosessien sidosryhmät

Valmennuksen tavoitteet

Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssilla tavoite on ymmärtää:

  • Miksi ketterää palvelujohtamista?
  • Mitä tarkoittaa ”olla ketterä”?
  • Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
  • Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen DevOps, ITIL®, SRE, Lean ja Scrum
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
  • Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
    • 1 – Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen. 
    • 2 – Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät ”juuri tarvittavan määrän” kontrollia 

Ohjelma

Päivä 1 

  • Mitä on ketteryys (Agile)?
  • Ketterät käytännöt
  • Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
  • Prosessin suunnittelun perusteet
  • Ketterä prosessisuunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit

Päivä 2

  • Ketterä prosessin suunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
  • Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
  • Ketterä prosessin parantaminen
  • Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
  • Kuinka päästä liikkeelle
  • Kertaus koetta varten

Kurssimateriaalit

  • 16 tuntia valmentajavetoista luokkahuonevalmennusta harjoituksineen (koulutuskieli suomi/englanti)
  • The Agile Service Management Guide -opas ja Scrum Guide -opas (ennakko-opiskelumateriaalina, englanniksi)
  • Luentomateriaalit (loistava koulutuksen jälkeinen työkalu, englanniksi)
  • Osallistuminen ainutlaatuisiin soveltaviin harjoituksiin, jotka on suunniteltu perusideoiden havainnollistamiseen
  • Esimerkkidokumentteja, dokumenttipohjia, työkaluja ja tekniikoita
  • Pääsy lisätietopankkeihin ja yhteisöihin

Sertifiointi

Sertifiointitesti koostuu 40:stä monivalintakysymyksestä (englanniksi) ja läpäisemiseen tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Aikaa suorittamiseen on 60 minuuttia. Kokeen läpäisseille myönnetään Certified Agile Service Manager® -sertifikaatti.

Opetuskieli

Sertifiointitesti ja kurssimateriaalit ovat englanninkielisiä. Opetus tapahtuu suomeksi tai englanniksi.

Materiaalit

Lue blogi: Tämän vuoksi halusin CASM-kurssille

Lue blogi: Ketteräksi palvelupäälliköksi – miksi valitsisin CASM-kurssin?

Katso videolta DevOps Instituutin Certified Agile Service Manager® (CASM) -sertifikaatin esittely

 

CASM® is a registered trademark of DevOps Institute. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for CASM®.

Haluatko lisätietoja CASM-valmennuksistamme?

Katso toteutuspäivämäärät ja osta kurssit Oppiasta: